A 3-as metró vonalán eddig elviselhetetlen hőség uralkodott a szerelvények alól áramló forróság miatt, amit a rekuperáció hiánya okozott. Most azonban a BKV visszakapcsolta a rekuperációs rendszert, amely a lassításkor termelt áramot visszatáplálja a hálózatba, csökkentve ezzel a kocsik hőmérsékletét. Ennek köszönhetően a 3-as metrón jelentősen csökkent a hőmérséklet, bár még mindig melegebb, mint a klimatizált 2-es és 4-es vonalon. A rendszer visszakapcsolása nemcsak az utasok számára hozott enyhülést, hanem a BKV számára is jelentős árammegtakarítást eredményez.
A BKV visszakapcsolta a 3-as metró vonalán a rekuperációs rendszert, amely a lassításkor termelt energiát visszatáplálja a hálózatba, csökkentve így a kocsik alatti hősugárzást. Ennek következtében a metrókocsikban mért hőmérséklet 42,3 fokról 34,6 fokra csökkent. Korábban a rekuperáció kikapcsolása miatt a fékezéskor keletkező áramot a kocsik alatti ellenállásokban égették el, ami súlyosbította a hőséget. A 3-as metró szerelvényein továbbra sincs légkondicionálás, és a klíma beszerelése az orosz gyártóval folyó tárgyalások miatt még mindig függőben van.
Karácsony Gergely hét éve megígérte, hogy klimatizálják a 3-as metrót, de ez idáig nem valósult meg, és idén nyáron is elmarad a klímaberendezések beszerelése. A jegyellenőrök akár szaunajegyeket is árulhatnának a mozgólépcsőknél állva. A Metróért Egyesület rámutatott, hogy a rekuperációs rendszer kikapcsolása miatt a vonatok gyakorlatilag fűtöttek, ami súlyosbította a hőséget. Most, a rekuperáció visszakapcsolásával, a hőmérséklet 42 fokról 35 fokra csökkent, de a klímaberendezések beszerelése továbbra is függőben van. Karácsony Gergely, aki korábban a klíma nélküli szerelvényekkel kampányolt és választást nyert, azóta sem tett semmit az utasok komfortjának javítása érdekében.